Inget storslaget i världen har åstadkommits utan passion

Alla människor fyller en funktion i samhället, ingen är bättre än någon annan bara för att man har högre utbildning och tjänar mer på sitt yrke. Likaväl som alla inte har förutsättningar att vara elitidrottare så har inte alla förutsättningar att bli läkare heller. Jag har egentligen haft förutsättningen att bli läkare, men jag valde något helt annat, jag valde ett mindre prestigefyllt arbete, men ett arbete som jag trivs med och ett arbete som jag vet att jag gör bra. Somliga tycker att jag kastade bort min hjärna, att det är slöseri att jag ska vara sjukskösterka men jag valde det jag ville göra. Är det inte de det handlar om? Att trivas i livet? Det är jättesvårt att veta vad man vill göra i livet, men kommer man på vad man är bra på så har man ett bra underlag till vad man ska göra. Jag träffade häromdagen en patient vars syskon hade fina examen från högskolor, själv skulle han bli elektriker då han hade svårt för att sitta still och läsa. När han fick något i händerna blev han helt harmonisk, han berättade om el så passionerat så man blev fängslad. Inte av själva elen såklart, utan fängslad av hans passion. Jag njuter av att lyssna på folk som har en entusiasm, lycka och passion. Blir alldeles pirrig och varm inombord och blir ännu en gång påmind över att jag är precis där jag vill vara. En fin examen spelar mig ingen roll, min passion betyder allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0