Your voice is like music to my ears

Tiden flyger när man har roligt, eller??! Tiden flyger när man har tusen järn i elden i alla fall. Mastodont effektivitet idag innan det var dags att kliva på första av tre nattpassen. Mindre trevligt att vara ute och springa mellan saker när en 3 minuters hagelstorm kastar sig över en lika rovdjursaktigt som en hungrig tiger. Mer trevligt att jag hann det jag skulle och ändå få till ett halvskapligt gympass innan jobbstart. Det måste bero på att jag är på så himla bra humör nu för tiden ;) Jag skrev tidigare om en fantastisk liten app till ipod/iphone som heter sleepcycle, denna har nu provats i 2 veckor i mitt hem. Utvärderingen hittils är makalös, fabulös och alldeles alldeles underbar. Den som gjort den här appen borde absolut få Nobels fredspris, för tänk vilka glada kärvänliga människor världen blir full av bara dom är utsövda och pigga! Visserligen sover jag fortfarande rätt skräpigt, men att bli väckt när jag är som lättast att väcka, av en lågt alarm är inte bara behagligt utan även en mycket bättre start på dagen än ett alarm på min samsung på högsta möjliga volym om och om igen då mitt undermedveta försöker kravla sig upp i en ytterst skön djupsömn.

Så här fungerar det
: Säg att du vill kliva upp senast kl 08, då ställer du appens alarm på en intervall av 30 minuter. Alltså 07.30-08.00, och detta teknologiska underverk känner av när du är som mest lätt att väcka och spelar då en truddelutt på låg volym varav du vaknar och känner dig oslagbar. Löp och köp!! Eller ladda ner för tusan, 7 ynka riksdaler och den är din. Varsågod, en episk start på dagen önskar jag eder alla..




Ännu roligare med sleepcycle är att man kan se diagram på hur man sovit under natten (eller dagen), idiotsäkert för killar som vill ha siffror, statistik och massa annat som visar vad tekniska dom är. Inklusive mig då..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0